2022-02-09 Dag 21, djárason, the rock op Mambo, Trumpies invasion of the body snatchers, buurten bij de Dutch Tjoller

2022-02-09 Dag 21, djaweps, the rock op Mambo, Trumpies invasion of the body snatchers, buurten bij de Dutch Tjoller

Vandaag de anual fotoshoot on the Rock, Invasion of the body snatchers, Trumpies aangespoeld, en vanavond buurten bij de Hermanator onze Dutch Tjoller.....

Vanmorgen vroeg was ik al 5:55u. uit mijn bedje gevallen. Niet letterlijk maar figuurlijk, maar dat snapt iedereen wel denk ik.  Gistermiddag namelijk, toen we heerlijk lagen te chillen onder de driekantendoek kwam er een mailtje binnen van de KLM. Daarin werd verteld dat er een testresultaat moest worden gestuurd, een vaccinatie bewijs, een gezondheidsverklaring, en nog enige op dat moment onbegrijpelijke items.  Dit moest dan worden upload, naar de KLM site.  De eerste keer lezen was het niet duidelijk, maar ook na een keer of vier, was het me nog niet duidelijk wat er werd gevraagd. Met die verstande, dat als de formulieren niet juist waren, je niet mee met het vliegtuig naar Nederland mocht. Na de eerste keer kreeg ik een mail terug dat de formulieren not valid, waren afgewezen Nu is het op het eiland heel fijn vertoeven, maar er wachten in Nederland ook nog wel enkele andere zaken, die moeten worden opgepakt.... Nadat ik de gezondheidsverklaring- en het vaccinatie bewijs had upload, kwam de verlossende mail, dat het door mij gestuurde nu wel toereikend was.... Ik zou weleens willen weten hoe de KLM het zou doen, als iemand géén Laptop meeneemt, of over een goede telefoon beschikt..... Beetje raar....

Er was nog een mooi plekje vrij op de oude, rechter parkeerplaats. De mannen op de bouw waren weer hard aan het werk. Even een opmerking over alle bouwvakkers die we gedurende deze vakantie, in de bloedhitte hebben zien werken.  Het was een ongelooflijk om te zien op hoeveel verschillende plekken tegelijk, keihard werd gewerkt, mannen top.... Op het strand aangekomen, leek het een beetje leger dan de afgelopen weken. Voor de strandtent van voorheen Aloha, het huidige "Bonita" .  We lagen net op ons bedje, toen het strand werd overspoeld door Trumpies die van het Cruise schip Carnival, werden geloosd. Eigenlijk een horde body snatchers, van de Trump familie.   De ene na de andere Obese werden langs ons bedje geloodst, naar de omlijnde lege plekken....

Er waren echter zoveel van deze mensen aangekomen, die even twee uur werden uitgelaten, dat er onvoldoende omlijnde plekken waren gereserveerd. Dan de lijnen maar weg en de rond buikige body snatchers maar tussen het gewone gepeupel droppen. Het leek mij niet zo'n goed idee, want juist de afgelopen dagen werden de mensen van twee schepen niet gelost, omreden dat er nogal wat C19-gevoelige  perikelen aan boord waren ontstaan.  Het gekuchel was niet van de lucht, en ik was blij dat het dichtstbijzijnde Trumpie op ongeveer 1,5 meter lag, met de wind van mij af.  Na ongeveer twee uurtjes babysitting and pampering van de leiding, werden ze weer in een bus gepropt en naar het schip teruggevoerd..... Opvallend was dat toen de Trumpies waren vertrokken, de strand Maffia aan het gepeupel, pas de bedjes- en het strandbezoek  in rekening brachten....

Ongelukkigerwijs waren deze mensen nog niet aanwezig, toen ik de jaarlijkse foto-shoot ging maken, op The Rock.  Voor de trouwe meebelevers een vast fenomeen, waar ik mij op veler verzoek(!) dan ieder jaar aan schuldig maak. Ongelukkigerwijs zeg ik, omdat iedereen die op de rots zou gaan zitten, er nog steeds fysiek, 10 maal beter uit zou zien, dan de blubber teilen, zoals we vroeger de ietwat te dikke bodybuilders noemden,  die later het strand bevolkten. Nu was ik gewoon één van allen, die tóch een beetje gegeneerd door zijn moppie, op de gevoelige plaat werd gezet.... Shoot done, een mooie Rood-Wit-Blauwe krab gezien, en terug naar mijn boek. Welke eigenlijk voor het eerst sinds alle vakanties, wordt uitgelezen, toch 500+ pagina's....

Nadat de Trumpies waren vertrokken, was er een stel ût Fryslân naast ons komen liggen. Het was een SC Heerenveen aanhanger, die van de oude staf, en van de tijd van onze zoon daar, een heleboel mensen kende. Ook was vriend Riemer vd V. geen onbekende voor de oud-café houder. Hij komt hem nog regelmatig tegen als de voormalige preses, met de hond aan het wandelen is. Gevraagd om de president en Annie de groeten te doen, van ons. De tijd vloog voorbij, en we moesten ons eigenlijk haasten. We hadden namelijk om 18:00u. bij onze Dutch Tjoller afgesproken, om even een bakkie te komen doen. Gezellig met Moeder, Zoon en Vader van Tijn, een paar uurtjes zitten chillen, in hun prettige wind doorlatende tuin. Ook moesten Pa en ik nog even een partijtje voetballen met de kleine man. Daarna moest hij af douchen en naar bed. Zoals zoveel dingen liep de tijd door, en gingen we tegen 22:15u. op huis aan.... Even de auto aftanken en door... Bij terugkomst op het nest  moest ik nog even de incheck afmaken voor onze terugreis, wat eigenlijk best soepel verliep.... Geen idee of ik er nog een, Te mañan aan vast plak, want morgenochtend zijn we weer in het koude Kikkerland.... Ik denk dus niet tot morgen....!!!

Ik wil iedereen bedanken die als karakters, bedoeld maar meestal onbedoeld, in mijn blogjes voorkwamen. De onzinverhalen, zoals mijn eigen vlees en bloed het noemt. Zoals jullie hebben kunnen zien zijn niet alleen de mooie kanten van het eiland, maar ook de minder mooie zaken vastgelegd en belicht.

Een speciaal woord van dank aan onze Landlord and Lady Henk en Myra,  autocompagnon firmant John, en onze Famia Antiana, die het verblijf op het eiland een stuk aangenamer hebben gemaakt....  Anders was er geen doorkomen aan geweest kan ik jullie vertellen...!!!!  😜