2023-02-09 Dag 22, djaweps donderdag, als kiloknaller op “the Rock” van Mambo Beach, afscheid van allemaal

Vanmorgen was het al vroeg dat we de koffers aan het pakken waren, tenminste “officieus”, nog niet definitief. Toch nog even profiteren van de laatste uurtjes, op de porch, onder het genot van een lekkere bak koffie, en de windkracht 4 warme passaatwind. Eerst moest nog wel even het blogje in de lucht, dus het geluid van de radio, op de achtergrond aan, luisterend naar radio Dolfijn.fm. voorheen de meest populaire zender op het eiland, nu door enkele anderen ingehaald, zo blijkt. Maar de reden is naar mijn mening, door het praten om het praten op de zender, wel logisch toch. Door de late vlucht vanavond, hadden we nog bijna een hele dag voor onszelf.

Mede doordat de vluchten, zowel heen als terug gecombineerd werden. Er waren dan ook een aantal om geboekte reserveringen, via KLM, die daardoor werden geannuleerd. Slecht was, zoals ik ook van anderen in het toestel hoorde, dat bepaalde extra opties, waren komen te vervallen. Zo ook voor ons zelf, dus ik heb het niet allemaal uit derde hand. Bij ons was het, omdat de vroege vlucht werd geannuleerd, dat wij onze privileges op extra beenruimte, óók kwijt waren. Op vliegveld Hato hoorden we een nog slechter verhaal, van een andere maatschappij namelijk over TUI, die een defect toestel had, waar geen onderdelen voorhanden waren, het vliegtuig niet te repareren. Dan werden de mensen eerst ondergebracht op het hotel van Hato, waar ze niet werden verwacht.  En een dag daarna naar een super-de-luxe hotel All-inclusive gebracht, dus eind goed al goed, want vandaag mogen ze om 21:30u., als de test goed is verlopen, terug naar Nederland…..

Naar Mambo beach, niet tè ver weg vandaag, tevens was de foto-shoot deze vakantie op “The Rock” nog niet geweest. Als je andere mensen op de “gevoelige plaat” vastlegt dan moet je ook zo “stoer”  zijn om al er iets “niet goed gaat”, of als “het er niet uitziet”, je dit ook moet laten lezen, of de foto’s te laten zien. Bij Mambo was het al vroeg druk, ook op onze afscheid ’s dag lag het al vol met “Trumpies”. De fel gele afscheidingslijn was  gespannen, en door deze move, een groot deel van het strand, aan de “niet cruiser’s” onttrokken. Tegenover de grote steen, “otra banda di playa”, waren twee stoelen vrij onder een mooie palm. Hiermee was de basis voor de “shoot” al gelegd. Dan na een half uur “penages” naar de overkant zwemmen, en dan niet te veel poserend op “the Rock” plaatsnemen. Enkele plaatjes werden door mijn moppie geschoten, en het leek me lang genoeg geduurd. Terug op het strand even vluchtig het resultaat bekeken. Als een ware kiloknaller was ik vastgelegd. Dit geeft mij een flinke stimulans, want in deze staat mag en kan ik volgend jaar niet terug komen. Dus dat wordt weer flink trainen, om wat meer op de -100 kg. terug komen….

Terug op het nest was de bekerwedstrijd FC Twente bezig tegen Ajax, wat resulteerde in 0-1. De laatste nieuwe buren, van appartement de “huismus”, kwamen even van beneden naar boven, om ons vast een goede reis te wensen. Ook onze “landlady en -lord” Myra en Henk waren van de party, dus werd er gezamenlijk nog even een bakje koffie gedronken, in vreemde combinatie met een heerlijke verse watermeloen. Betty, al vroeg vertrokken van haar werk, was in de buurt boodschappen aan het doen, en i.p.v. een appje kwam ook zij ons nog even groeten. Rond vijf uur, was het voor ons over op het “nest”, en namen we afscheid van allemaal. De taxi was mooi op tijd, en het zat er weer op voor een jaar.

Te siguiente aña dushinan…..

Dit jaar werkten mee aan ons verblijf naar Curaçao, in volgorde van verschijnen. Tiny onze buurvrouw, Grondpersoneel KLM, Renske (Amersfoort), Purser Ralf, Dikke man 1&2, Tawela Hato, Taxichauffeur 1 Hendrie, Henk&Myra, “Kokkie”&Betty, Myrthe&Lorinda, Chantal@Martijn (aka Sjèrrúl&Martin), Tony J., The Poolboy, Lotte, Koen&Maureen, Derk&Destiny, Monique&Paolo, Nicolete, The Hermanator (aka onze Dutch Tjoller)&Karin&Rody, Pierina&Prince&Princessa, Fabiënne, Monica G&friend, Simone&Michel, Steph, Taxichauffeur 2 & co., Grondpersoneel&Nos Tawela Hato, en natuurlijk Tiny onze buurvrouw…..  Daarnaast onze dank aan Curaçao4U, El Gril & Mexicano, en natuurlijk jullie als volgers, en de feedback.....

Dit om het verhaal af te sluiten en compleet te maken…..