Vakantie Curaçao 2024, Dushi Townhouse

20240321 VvoC24 djaweps/donderdag dag 22, auto inleveren bij Bert V., Kelly V's business, "Kokkie" Verstappen, Net als met 120 km over de Caracasbaaiweg
Auto inleveren bij Bert V. Donderdag de dag van ons vertrek, de eindschoonmaak, en ook de laatste uurtjes voor ons op Curaçao. Vroeg op, omdat we de overgebleven kleding, en overige accessoires in onze koffers te doen. Ook had ik met Bert V. onze "autodealer" afgesproken om 9:00u. bij hem te zijn, om onze "voiture"in te leveren. Ik kan niet anders zeggen dat de auto die we hadden, een vijf jaar oude Hyundai, één van de beste auto's was die we, in al de jaren hebben gehuurd. Deze man een v.....
20240320 VvoC24 djárason dag 21, Defensie keurt me goed, Nu op BBB, vrijdag kijk Ik uit het raam en zie niet!, meisje wat doe je?, El Grill & Mexicano
Defensie keurt me goed Onze "landlord" Bob V. had vorige week een leuk idee. Hij was met zijn eega Kelly meegekomen naar, om haar te helpen, op de dag van de schoonmaak. We raakten aan de praat en zo bleek dat hij veel interesses had die ik ook op mijn "menu" had staan. Deze all-round sportjongen, die werkzaam is bij Defensie, en gestationeerd op de Antillen, moet de heren van de strijdmacht diverse facetten van de zwemkunst, en ook de speciale vaardigheden bijbrengen. De afspraak was om 10:...

20240319 VvoC24 djamars dag 20, CVV Inter Willemstad voor Dicky A., Sta.Martha op de schop, gezandstraald op Sta.Cruz bij Quincy V., eindelijk een Warawara
CVV Inter Willemstad voor de Kleine Generaal Het ontwijken van de file op de Caracasbaaiweg, het was namelijk bijna "kinderophaalvanschooltijd", waardoor één van de verkeersaders, naar het Centrum, volledig volliep, was weer de sport. Nu ging ik weer onderlangs, zodat ik de wat tijd kon winnen, echt Nederlands. Zodoende kwamen we binnendoor bij de CVV Inter Willemstad, de club waar de kinderen van Kelly V. en de "Hermanator' lid zijn. Helaas hadden beide, de afgelopen Zaterdagen, geen weds.....
20240318 VvoC24 djaluna dag 19, Bon Siman, De Rock shoot op "selfie" beach, Body double, Trumpie invasion, sliding Bob, hapje met muziek bij "Pops Place"
Bon Siman Een nieuwe week in het tropische paradijs is weer begonnen. Met nog de wrange nasmaak van het voetbal weekend in de mond. En ongelooflijk zelfs ontsierd bij de Heerenvener SC met de Feyenoord "supporters, en dat wil wat zeggen", krijg je meer en meer het idee dat er bij de mensen in Nederland tegenwoordig een steekje los zit. Maar ja, zit je hier lekker na te genieten van weer een prachtige dag, dan wordt het bruusk verstoord, door het kindelijke gedrag van, in het algemeen jonge.....

20240317 VvoC24 djadomingu dag 18, Voetbal kijken in de tropen, Het weer vandaag, Onze "eigen" ligbedjes, "Kokkie", Quaresma en de vliegers, Tonijn salade
Voetbal kijken in de tropen Voor de wekker wakker geworden vanochtend. De wekker was gezet m 6:45u., omreden dat de Volendammer FC het tegen de mannen uit Alkmaar moest opnemen. We hebben via de verhuurder de mogelijkheid, om de wedstrijden, en de gewone Nederlandse TV, te kunnen zien. Onderwijl dat deze bloedeloze pot, op de achtergrond meeliep, kon ik op mijn gemak mijn blogje schrijven. Zonder al te veel te missen. Nee, het was niet best, vreselijk om te zeggen maar, de meest cruciale-.....
20240316 VvoC24 djasabra dag 17, Baya Beach vissen zonder zonnebedden, het "Oil rig" aan de steiger, de "voice" van Curaçao, kaas óf bacon, BBQ Surf and Turf
Baya Beach vissen zonder zonnebedden Vandaag gingen we naar het strandje waar voornamelijk de "locals" van het eiland komen. De toeristen vinden naar mijn mening dit soort strandjes, een beetje minderwaardig. Mede omdat, het strandje, wat de laatste paar jaar toch een impuls heeft gekregen en het e.e.a. aan het strandje te verfraaien. Zo zijn er wat baby-palmpjes geplaatst, en een tweetal palapa's. Verder is hier ook de mogelijkheid om dicht langs de kant, een beetje te vissen. Één van de.....

20240315 VvoC24 djabiernes dag 16, Shete Boca, Kabritoe naar urologie, de Playa's overvol, Tsjunami chikitu, Quincy onderneemt op St.Cruz
"De Bok" naar Urlologie Op de weg terug vanaf Boca Pistol, de enige "mond", die we dit keer hebben bezocht, mede vanwege het verkeerde schoeisel van mijn "bakkenist", en het verstrijken van de reistijd. moesten we weer terug over de "helling" waar menige botsing zal hebben plaats gevonden. Je komt daar boven aan, en kan absoluut niet zien, wie er gelijk met jou "aan de dijk" is. Het ging allemaal goed, en beneden aangekomen, werden we verrast door ongeveer 30-40 kabritoenan, "geiten". Even.....
20240314 VvoC24 djaweps dag 15, Kelly en Bob on tour, sluiproute naar Kokomo, "smeren is te laat" wedstrijd, uitstoot en Sahara zand
Sluiproute naar BBB of Kokomo Afgelopen week zijn we naar Blue Bay Beach gereden, het "elite strand" van het eiland. Tenminste, de nouveau riche , wil dit graag geloven en hier graag zijn, om te zien en gezien te worden. Ik moet ook zeggen dat het momenteel weer heel mooi gerenoveerd is, en er in een rap tempo van alles uit de grond wordt gestampt. Maar dat was even een site-step over BBB, het onderwerp was de sluiproute. Als je bijvoorbeeld naar Kokomo wilt, neemt het gros van de mensen de...

20240313 VvoC24 djárason dag 14, Op bezoek bij Dr.AA, Yu di Korsow, naar de Dutch Tjoller de Hermanator, eten bij de Chef, CanaNederlanders
Bon dia dushinan Gisteren en eergisteren hebben jullie kunnen lezen hoe lastig we het hier op het eiland hebben qua "werkzaamheden". Het gros van de blog-volgers zullen het ook wel zielig voor ons vinden, dat we ons er hier door moeten slaan. Iedere dag weer al die keuze stress, "wat zullen we vandaag weer eens gaan doen", óf "waar zullen we nu weer eens heengaan"... Op bezoek bij Dr.AA We hadden de keuze stress doorbroken, maar omdat het in de ochtend een beetje traag verliep allemaal.....
20240312 VvoC24 djamars dag 13, naar het eens zo mooie overvolle Playa Porto Mari, Djaka versus Lagadishi en de meisjes uit Amstelveen
Op weg naar het eens zo mooie Playa Porto Mari Aan de baai van Playa Porto Mari, is een hagelwit strand aangelegd. Dit kunstmatige strand, door de jaren heen flink veranderd, is niet zo breed als er in de catalogi wordt aangegeven. Het overtreft de 15 meter zeker niet. Tegenwoordig is de door mij altijd geprezen "Catwalk" verdwenen, om nóg een rij extra stoelen neer te kunnen zetten. De zee is superhelder omdat de ondergrond in het water helemaal uit wit zand bestaat. Dat is ook de reden da....