Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U"

2023-02-09 Dag 22, djaweps donderdag, als kiloknaller op “the Rock” van Mambo Beach, afscheid van allemaal
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 09. februari 2023
Vanmorgen was het al vroeg dat we de koffers aan het pakken waren, tenminste “officieus”, nog niet definitief. Toch nog even profiteren van de laatste uurtjes, op de porch, onder het genot van een lekkere bak koffie, en de windkracht 4 warme passaatwind. Eerst moest nog wel even het blogje in de lucht, dus het geluid van de radio, op de achtergrond aan, luisterend naar radio Dolfijn.fm. voorheen de meest populaire zender op het eiland, nu door enkele anderen ingehaald, zo blijkt. Maar de red...
2023-02-08 dag 21, djarason woensdag, onderlangs, carnaval op komst, draken op Kokomo Beach, afscheid van onze famia Antiana
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 08. februari 2023
We waren redelijk vroeg op weg naar een strand, dat nog net niet in de Westpunt ligt, maar aan de Bullenbaai. Gezien het toch nog redelijk druk was op de Caracasbaai weg, nam ik de “sluiproute” onderlangs, eerst via de berg “Bottelier”, dan de weg voorlangs bij de gevangenis- en de wijk Koraalspecht. Meestal als je via deze route rijdt, kun je wat extra zonminuten verdienen, omdat de Caracasbaaiweg, volgens mij de drukste route naar Willemstad, bijna altijd vol staat. ’s Ochtends richting de....

2023-02-07 dag 20, djamars dinsdag, de natuur is mooi, wit poeder enroute, werk in uitvoering, Cas Abou, Monica G, Maribomba nest, BBQ bij Tony en familie
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 07. februari 2023
Een dik wolkendek hing boven onze wijk, maar zoals zo vaak, met de koperen ploert boven deze “deken”, verdween dit als sneeuw voor de zon. Wat ik binnenkort zal gaan missen van de ochtenden hier is, de voor ons heerlijke warme wind en het gekwetter van de vogels. Dit jaar waren er buitengewoon veel van deze “vleugelaars”. De natuur is mooi. De planning voor vandaag was om wederom Westpunt in te gaan. Gisteren was het zo druk op diverse plekken, langs de Zuidelijke stranden, dat we tenslotte...
2023-02-06 dag 19, djaluna maandag, artiest bij "Shete Boca", De Kaperskapitein, Zuikertuintje, botswagen bij "De Troopen"
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 06. februari 2023
Bij het vertrek, van ons “nest” een blik op de benzinemeter. Er was wat prik nodig, zeker gezien de planning vandaag, wat ons naar de bovenkant van het eiland brengt, Shete Boca. één van de verste plekken in Westpunt. Dus eerst even naar de Vandis bij ons om de hoek. Het tanken is al een “sport” apart op het eiland, want voor wie het nog niet weet, je betaald eerst en dan kun je voor dat bedrag tanken. Dus zonder betalen vertrekken kun je wel vergeten. Daarna door naar de Ring, waar ons een....

2023-02-05 dag 18, djadumingu zondag, wedstrijden kijken, afgekeurd, de binnenhaven "Charo's" huis, visite en Pop's
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 05. februari 2023
Vanmorgen kreeg ik al vroeg een appje binnen, van mijn liefste collega bij Telstar. Onze tijd 6:30u. trilde mijn telefoon op het nachtkastje, eigenlijk toch al laat genoeg om op te staan, en dat zal ze geweten hebben 😉. Ze had even buiten de vakantieplanning gerekend, en dacht dat we al terug waren, in het koude kikkerland. Onderwijl waren de wedstrijden in de Nederlandse competitie al vroeg op de buis. Onze IPTV, aangeleverd via onze “landlord” functioneerde goed en de beelden kwamen luid...
2023-02-04 dag 17, djasabra zaterdag, lunchafspraak- en wandelen in Punda, via Stakamahachi naar ons "nest"
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 04. februari 2023
Vandaag was het weer een beetje bewolkt. Ik zeg altijd, als er geen wolkjes zijn dan is het voor ons, de Nederlander, niet te “overleven”. Vaak zijn er op de gecultiveerde strandjes, genoeg ligbedjes, maar die zijn vaak niet voorzien van een boom, -Pallapa, of een andere overkapping. Dus prettig. We hadden voor vanmorgen 11:15u afgesproken om met Betty en “Kokkie” om te gaan lunchen in Punda, in de stad. Beide hadden het idee dat wij daar ooit weleens, met hun waren geweest. Nee, het was d....

2023-02-03 dag 16, djabiernes vrijdag, het pieterburenvlot de nieuwe baan, draken op Kokomo, de huwelijksreis, afscheid D&D
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 03. februari 2023
De trip naar Kokomo Beach verliep vlot, binnen 45 minuten waren we op plaats van bestemming. Prettig want niemand wilt zo lang in een, airconditioned auto rondtoeren. Onderweg was een oude visserman, met zijn vangst in de ene hand, en in de andere- een bullhorn, aan de rand van de weg. Het was een live display zonder dat er maar een stalletje aan te pas kwam. Dat hij meer dan één mooie Red Snapper had gevangen bleek toen hij binnenging om van vis te wisselen. Dat er ook mensen op het eiland.....
2023-02-02 dag 15, djaweps donderdag, dood vogeltje, dolfijn bij JT-Beach,afzakkertje voor D&D bij “Buurthuis Hènnup
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 02. februari 2023
Vanmorgen een beetje de eerste ochtend dat het vrij onbewolkt was. Het beloofde een mooie, misschien te mooie stranddag te worden. Zelf zat ik een beetje als een dood vogeltje, voor mijn laptop het blogje te tikken. Ik denk alleen maar, omdat ik vrijwel de hele nacht heb liggen draaien, en wakker was. Naar mijn mening was de reden hiervoor, en zoals ik de laatste paar maanden heb ervaren, dat ik dan ga liggen nadenken, eigenlijk een beetje hetgeen wat er is gebeurd, erger maak dan dat het m.....

2023-02-01 dag 14, djarason woensdag, Mambo blvd, De Koning, etentje van H@H bij de Chef, auto verlichting vergeten
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 01. februari 2023
Vanmorgen had ik enkele voetbal aankondigingen te maken, omdat ik het Jeugdverhaal bij Telstar niet wil laten versloffen. Als je iets doet moet je dat voor 100% doen, ook op vakantie. Nadat we ons klaar hadden gemaakt, was mijn planning om naar Mambo te gaan. Wat mijn moppie niet wist is, dat ik van onze familie in Nederland, namelijk van H@H, een “cadeau” voor haar had meegekregen, om te besteden, in een restaurant, naar keuze. Dat was voor mij een meevaller, want ik mocht hier ook van mee....
2023-01-31 dag 13, djamars dinsdag, jarige job, afspraak maken met Batik Asli, nagels bij Marisol, "Christusdis", verjaars-diner op het nest
Vakantie 2023, "Villa Curaçao4U" · 31. januari 2023
Dinsdagochtend stonden we in dubio wanneer- en wat éérst te gaan doen. Want gisteravond, na de eerste verjaring van mijn moppie, realiseerde ik me dat een cadeautje bedenken wel heel lastig is geworden. De luchtjes puilen veelal de kast uit, dus dat is dan ook niet echt een originele optie. Dat even voorgelegd, en het idee: “een bezoekje aan de nagelstudio” van Marisol op JT-Beach, was wel een goed idee. Máár er moest ook nog het e.e.a. geregeld worden voor vanavond, het etentje op ons “Nest”...